Despre noi

Universitatea de Artă şi Design Cluj-Napoca şi Galeria Casa Matei organizează în perioada 3 - 31 mai 2012 Competiţia de Proiecte Expoziţionale “Expo Maraton 2012”, adresată studenţilor Universităţii de Artă şi Design Cluj-Napoca, proiect finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. La competiţie s-au înscris 38 de participanţi din care au fost selectaţi 18 pentru a-şi expune proiectul individual. Astfel, de două ori pe săptămână, câte două expoziţii se vor afla în competiţie, faţă în faţă, în cele două săli ale Galeriei Casa Matei.

Studenţii selecţionaţi pentru a participa la concursul “Expo Maraton” s-au remarcat prin modul în care şi-au elaborat proiectele şi au mixat tehnica specifică secţiei la care studiază cu noile tendinţe din arta contemporană. Expoziţiile vor începe de la ora 19:00 şi se vor desfăşura după următorul program:

  • 3 MAI – Saşa Bandi „No law” (Grafică, master anul I) / Iulia Boşcu „Dacă nu mint nu pot fi...” (Grafică, anul III);
  • 8 MAI – Şerdean Dana Eliza „Acces la sufocare” ( Foto, anul III) / Marian Adrian Popescu, „Recall” (Pictură, anul III);
  • 10 MAI – Nicolae Romaniţan „Turbid” (Grafică, anul II) / Paul Filip “Negative” (Grafică, anul III)
  • 15 MAI – Cristina Mircean „Atenţie!SeExistă.” (Grafică, anul III) / Diana Roxana Oşan „On /off” (Textil, master anul II);
  • 17 MAI – Pavel Grosu (Pictură, anul II) „Acordul Subiectului” / Mihaela Buhaev „Choose your own ground!” (Ceramică, master anul I );
  • 22 MAI – Nemeth Attila Levente (Grafică, anul II) “Infernul lui Dante” / Dimitriu Bianca „Idolls” (Ceramică, master anul II)
  • 24 MAI – Iulian Bisericaru ”Asphyxia” (Pictură, master anul II) / Raluca Cozma „Boxed thinking” (Scultura, master anul I);
  • 29 MAI – Paul Robaş “Geometry Lesson” (Grafică, master anul I ) / Victoriţa Andreş „Început naiv” (Ceramică, anul II).
  • 31 MAI – Mircea But “nOMad... ” (Pictură, anul II) / Diana Oţet (Grafică, master anul II) „Clipografie”.

Evenimentul se doreşte a fi mediatizat în cadrul UAD, în presa, radioul şi televiziunea locală, dar şi pe reţeaua de socializare Facebook. Trebuie să subliniem importanţa acestei manifestări, deoarece este vorba de singura competiţie de acest gen ce promovează arta, educaţia artistică şi învăţământul superior artistic din Cluj-Napoca. Marele premiu al competiţiei va fi o vizită de documentare la „Documenta” Kassel, în Germania (expoziție de artă contemporană supranumită 'The Hundred Day Museum' ce are loc o dată la cinci ani la Kassel, în Germania, oraş care timp de trei luni devine centrul lumii artistice mondiale) şi se va desemna pe baza voturilor publicului. De asemenea, partenerii oficiali ai evenimentului, vor oferi artistului preferat câte un premiu.

Prin succesul primei ediţii, cu un număr de peste 5000 de vizitatori la expoziţiile organizate şi aproximativ 7000 de vizitatori pe paginile de internet, “Expo Maraton” a devenit un eveniment de succes ce şi-a dovedit impactul pozitiv asupra publicului, asupra imaginii universităţii şi a colaboratorilor şi, nu în ultimul rând, asupra studenţilor.

Astfel, urmărind una dintre cele mai importante linii ale politicii manageriale a Universităţii de Artă şi Design din ultimii ani şi anume dezvoltarea de relaţii de colaborare, de parteneriate instituţionale la nivel naţional şi mai ales internaţional “Expo Maraton 2012”, îşi propune să impună instituţia ca fiind un partener viabil pentru desfăşurarea de proiecte naţionale şi internaţionale în colaborare cu instituţii de prestigiu incontestabil.

Datorită succesului extraordinar pe care l-a înregistrat prima ediţie a „Expo Maraton”, în acest an, instituţii de cultură prestigioase precum Institutul Francez din Cluj-Napoca, Centrul Cultural German Cluj-Napoca, Galeria Bazis, Galeria Ataş, dar şi instituţii precum Ambasada Finlandei în Romania au acceptat parteneriatul cu UAD Cluj-Napoca. De asemenea, Administraţia Fondului Cultural Naţional, UAD Cluj-Napoca, Banca Transilvania şi Rembrandt Graphic Centre susţin proiectul din punct de vedere financiar.